26 februari 2014

PvdA deelt tijdens Mertzitting condooms uit: keihard de sociaalste!

Op zaterdag 1 maart deelt PvdA Gennep condooms uit tijdens de Mertzitting. De partij laat hiermee zien dat er aandacht is voor jonge mensen.

Waarom condooms uitdelen? Lijsttrekker Theo Kersten licht dit met veel plezier toe: “De carnaval is bij uitstek een feest om lekker uit je dak te gaan. Dan kan er wel eens wat gebeuren. Zoals bijvoorbeeld een spontane vrijpartij. Dan kan dit maar beter veilig en hygiënisch gebeuren en daarom delen we condooms uit.”

PvdA Gennep omarmt cultuur, zo staat ook in hun verkiezingsprogramma te lezen. Carnaval is een cultureel feest dat veel mensen en groepen met elkaar verbindt. Misschien wel op meerdere manieren dan iemand op voorhand had gedacht, vermoedt Theo. Hij vindt dat jongeren hun vleugels moeten kunnen uitslaan maar pleit daarbij wel voor veilig vrijen. “Want sex is leuk en met deze condooms zorg je er ook nog eens voor dat het zonder zorgen is!”
Dus ga je zaterdag naar de Mertzitting? Kijk dan of je de mensen van PvdA Gennep ziet en vraag gerust om een condoom.