Door Luc Brouwers op 6 september 2017

De PvdA Gennep feliciteert Stichting Mage met de opening van haar kringloopcentrum

Het nieuwe Kringloopcentrum Mage opende afgelopen zaterdag 2 september officieel haar deuren aan de Grote Heeze 34 in Heijen, na een ingrijpende verbouwing en een aanloopperiode van enige maanden. Ook is met ingang van 2 september officieel de samenwerking gestart met Stichting Zorgkringloop. Zo krijgt het sociale en maatschappelijke karakter van het kringloopcentrum nog meer nadruk. In de nabije toekomst zullen een “repair shop”  en een internet café het centrum compleet maken.

Het mes snijdt bij een kringloopcentrum aan drie kanten. Nog bruikbare spullen krijgen een tweede leven in plaats van vroegtijdig te eindigen op een stortplaats. Voor koopjesjagers, of mensen met een smalle beurs is er altijd wel iets leuks of bruikbaars te vinden voor een schappelijke prijs. Maar de belangrijkste winst zit ‘m in de sociale en maatschappelijke verbondenheid die als een rode draad door de activiteiten loopt.

Voor de PvdA Gennep is het kringloopcentrum van Mage, in samenwerking met de Stichting Zorgkringloop, een schoolvoorbeeld van hoe je samen, op een duurzame en sociale manier onze gemeenschap een beetje mooier kunt maken.

In de afgelopen periode heeft de PvdA Gennep, ondanks dat we maar met één zetel als oppositiepartij in de raad waren vertegenwoordigd, toch vaak het verschil kunnen maken. Daarbij hebben we niet alleen gekeken naar de mooie beleidsstukken zoals die door het college werden geproduceerd, maar keken wij vooral naar het resultaat hiervan. In gesprekken

Meer over Luc Brouwers